50 let Ford Mustang - Sprinty v Ruzyni 

Letošnímu ročníku závodů v kategorii veterán V8 překapivě opět kralovaly Chevrolety. Počasí závodům vůbec nepřálo, pronajatá časomíra trpěla spoustou dětských nemocí i po několika letech užívání, z aut vypadávaly a trhaly se klíňáky, ... ale přesto se ten den užilo spoustu zábavy. Mokrá dráha potrápila na startu nejednoho závodníka, V6 Mustangy se nedokázaly bez samosvoru téměř rozjet, V8 Mustangy zase chtěly dráhu radši opustit. Nakonec ale zavládlo rozumnější počasí a byl tak čas stihnout odjet pár závodů.

Konečné umístění v kategorii Veterán V8:

  1. SATův Kaprál
  2. Ford Mustang Mach 1 (ročník nevím, nevyznám se v nich)
  3. fíkovo Chevy Camaro Z28
  4. Košťálovo Chevy Camaro

Ukázala se i celkem zajímavá raritka. Škoda že tam jen tak mokla v pozadí a žádnou jízdu nepředvedla.

Vypadá to opravdu hrozivě.

Ale naši hrdinové se ničehož nezaleknou a jsou stále při chuti ještě nějakého toho Mustanga posvačit.

Počasí se s námi rozloučilo vskutku idylicky

Zasloužená výhra - 1. místo v kategorii Veterán V8. A to i přes technické problémy a na půl plynu.

BONUS: Najdi dva rozdíly

Posted by Honza N. Sunday, May 25, 2014 10:47:00 AM

4. ročník Brňanského sprintu 

Streetroddeři pořádají dne 9. srpna 2014 od 10h na letišti v Panenském Týnci 4. ročník tradičního sprintu, tentokrát již oficiálně. Co lze očekávat?

  • Časomíra s přesností tisíciny vteřiny (pokud teda sluníčko dovolí a nebude nám to kazit)
  • Solidní betonový Drag Strip s dlouhým dojezdem
  • Klidné prostředí letiště
  • Vstupné dobrovolné, tj. něco ten pronájem stojí, ale necháme na každém, na kolik si závodnění ohodnotí.
  • Možnost jezdit bude po celý den.
Posted by Honza N. Sunday, April 13, 2014 5:45:00 PM

Svezení v Lotusu 

Tímto musím navázat na prezidentovo psaní ohledně svezení v kopii Lotusu, protože dneska jsem se svezl v originální replice (zajímavý slovní spojení) Lotusu 7 nebo-li v pravém Caterhamu 7. Celý auto váží 500kg, takže si dokážete představit, že motor obsahu 1.6L a výkonu 120 koní s tím zvládne hravě docela zacvičit. A to jsem taky pocítil nejdřív na sedadle spolujezdce. Zátah neskutečný, v zatáčkách je to snad neutrhnutelný a přitom překvapivě komfortní svezení, na to, že sedačky jsou skořepinové a leze se do toho jak do formule.

Na cestu zpět jsem si dovolil se za volant usadit osobně a okoštovat to na vlastní ruce. Mně, v současné době téměř výhradního provozovatele amerických žebřiňáků zvyklého na nadměrné množství prostoru a obecně všeho naddimenzovaného, včetně volantu, mírně zaskočilo to, že držím v rukou v podstatě jen řídící tyč a ne volant a na místě pro jeden americký pedál jsou tři anglické. Ovládání nepotřebného příslušenství, jako jsou třeba blinkry, jsem marně hledal prsty levé ruky. Přitom stačilo pustit řadičku a najít správný čudlík na palubce. Na začátku jsem se bál rozjezdu a řazení, připadal jsem si opět jako osmáctiletý autoškolák. Ale auto mělo překvapivě hodně příjemně nastavený chod spojky a kvalty tam taky padaly tak nějak samy. Božský odpich, výfuky téměř vedle uší, žádná střecha, boční plexi z dvířek se vám lepí na tvář, všechno je tak syrový až strašně návykový. V dalším levelu bych to teda viděl možná na Ariel Atom devil

Nejlepší na tom je, že takový super zážitek má člověk možnost pořídit za minimální cenu - srovnejte si schválně půjčovné na dva dny za tento stroj (od 1900,-) třeba oproti Subaru Impreza nebo Ford Mustang (od 4900,-).

Posted by Honza N. Saturday, April 12, 2014 7:17:00 PM

Streetrodders na nové adrese 

...a hlavně v super novém kabátě!

Streetrodderům bylo na staré adrese ouzko, smutno, těsno a tak se stalo, že v březnu 2014 přesídlili na vlastní, jedinečnou doménu. Všechna data z prehistorie byla migrována, vaše staré řeči převedeny. Nyní má každý streetrodder vlastní projektový blog.

Tak směle do práce!

Posted by Honza N. Sunday, March 2, 2014 9:12:00 PM

Výběr dragstripu 

Dnes dopo jsme si s Honzou udělali výlet za účelem prověření povrchu a parametrů našeho příštího dragstripu, jímž bude s největší pravděpodobností letiště v Panenském Týnci. Na výběr je širší dráha asfaltu, či kvalitnější, ale užší dráha z betonových panelů. Našli jsme dostatečně dlouhý, kvalitní úsek s vyhovující dojezdovou dráhou, však přece jezdíme kolem 200km/h že. Finanční podmínky a vše ostatní se zdá být vyhovující, termín našich sprintů 2014 stanovíme na jaře zmiňovaného roku.

Po cestě domů, jsme dali malou houbařskou sondu do lesa. Tam jsem se dozvěděl bezpečnostní pomůcku pro sběr hub pro amatéry: Sbírat jen houby bez chladiče! Obrázky níže vše vysvětlují.

Houba s chladičem - nesbírat!!!!

Jedlá houba

WTF......????????

Dále jsme si při cestě domů s Honzou všimli, že výrobci invalidních vozíků, jsou zřejmě také fanoušci dragsterů...

Dokazují to následující fotky. (sledujte pomocná kolečka proti převrácení)

Myslím že to nebude náhoda.....

No a takhle to dopadá bez koleček.......

A konečně zpět k tomu dragstripu...tak takhle nějak to tam vypadá

Posted by Dzun Saturday, August 31, 2013 6:00:00 AM

Nelegální závody 

Dne 18.8. ráno proběhl 3. ročník tradičního Brňanského sprintu, počasí nám přálo, i když brzy ráno při instalaci časomíry byla dráha ještě v mlze (po skončení závodů vlastně taky:-)). Ano, píši instalace časomíry! Letos jsme měli vlastní klubovou laserovou časomíru s přesností na tisícinu vteřiny.  Evidentně se osvědčila, výsledky dávají smysl a potvrzují časy z jiných dragstripů.  Později, při plném svitu slunce nastaly jisté problémy se spouštěcím čidlem, ale bez porodních bolestí by to snad ani nebylo normální. Do příštích závodů tedy máme několik detailů na zlepšení.

Startovní pole se skládalo ze 4 vozů, což se později ukázalo jako výhoda. Narůstající množství aut, přihlížejících a dění kolem samozřejmě přilákalo pozornost. Očekávali jsme to a z toho důvodu bude s největší pravděpodobností příští ročník na uzavřeném dragstripu.  Přece jen zvolna roste zájem a zvědavost kolem našich sprintů, a abychom si mohli dovolit větší účast, či více klidu na závodění, bude to nezbytné. Mimochodem právě dnes někdo v okolí Brňan pořádal nelegální závody automobilů, jejichž rychlost byla odhadována kolem 200km/h, dokonce měli prý nějaké značky start a cíl. Dozvěděli jsme se to od příslušníka Policie ČR, který se na základě udání mylně domníval, že s tím snad náš klub má něco společného, byli jsme tedy legitimováni a vyslechnuti.

Nyní stručně k průběhu sprintů. Honza se s Miníkem výrazně dostal pod jeho vysněnou metu 20s, Camaro druhého Honzy podávalo standardní výkony lichotící motoru 5.0, Petr s jeho uhelným Širokem zajel pozoruhodné časy, zvláštní dík mu patří za to, že přijel. A konečně mně se podařilo zlepšit čas o 0.15 s. Daní za tento výsledek jsou prasklé výfuky a popravená převodovka. Po více než 30 letech služby a zejména posledních několika letech brutální zátěže si zaslouží generální opravu a pochvalu. Díky všem za účast a věřím, že to v následujícím roce rozjedeme trochu ve větším….

Časy jsou uvedeny v následující tabulce.

     Mini

        Scirocco

          Camaro

          Caprice

         19.896

         16.854

           16.020

     14.210 BF

         19.341

         18.314

           15.586

     13.750 Hoosier

         22.361

         19.963

 

     13.609 Hoosier

         19.569

 

 

     14.062 Hoosier

 

Fotky a videa budou,zatím jen toto: http://s297.photobucket.com/user/xjohny/slideshow/Srazy/2013%20Brnany?sort=4

V polích se válela hmla.

ta Streetrodderům nevadí...

hééééj kde je ten cíl?

a pak kde se ta mlha bere!

Posted by Honza N. Thursday, August 22, 2013 6:00:00 AM

Fujiho farma 

Vážení kolegové,

dnešního dne jsem se vydal na návštěvu Fujiho a jeho nového motopřírůstku Caprice STW.

Fujiho dvorek a on sám je jedním ze středů motoristického dění,  téměř vždy tam je několik skalních motoristů, někdy mám pocit,  že jsou ještě o dost uhozenější než my. Tentokráte tam byl majitel nabušeného vozu škoda 110R a také majitel jakési motokáry.  Na tu jsem zpočátku hleděl  jak už je mým zvykem s despektem.  Nechtělo se mi tím strojem moc zabývat, ale nějak se to zvrtlo, bylo mi řečeno, že je v tom „dvojlitr“ Ford Siera, klasika 8 ventil, sympatický motor, má to pár úprav samozřejmě…..Celý stroj váží 650kg, motor má výkon snad 150 koní, jedná se o kopii Lotusu a díky zadnímu náhonu lze užít hodne zábavy.  Nechtěl jsem, ale byl  donucen se v tom svézt. Posez řidiče je prakticky na zemi i jeho výhled je dosti nestandardní, obvodový rámeček čelního skla vychází přesně do zorného pole. Nevešel jsem se do toho, fakt to nešlo, snažil jsem se, po sundání bot  přibylo několik cm, abych mohl trochu pohnout  nohama a ovládat pedály. Ty byly příšerně blízko u sebe a spojka šla neskutečně ztuha. Jede to jako ďábel, dost možná,  by mi to na 1/4 ujelo, pokud se podaří rychle řadit. První tři kvalty se sbíraly neskutečně, pak mi to začalo rvát brejle z hlavy. Podvozek je tvrdý  jako prkno, pohodlí rovno nule, řidič bude slušně omlácen, řadící páka nemá snad ani 10 cm délky, je to motokára……Auto je velice citlivé na všechno a s řízením na nerovné silnici se musí člověk doslova poprat, všechno jde ztuha, ale přesně. Dle majitele je to na rovné hladké silnici fantazie, ale víte někdo, kde taková silnice u nás je?

Zátah motoru je celkem nepochopitelně snad v každých otáčkách stejný, stejně pekelný a dá se vytočit skutečně hodně vysoko, až k 8000 ot/min.  Rozjezd i bez plynu není vůbec problém, není nad klasiku, stará dobrá koncepce motoru , písty mají dle majitele průměr 91mm, to mluví samo za sebe.

Měl jsem při jízdě dojem, že to je ten ryzí motorismus, nic navíc, jen to co je potřeba.  Zkrátka není to stroj pro buzny a frajírky, docela se v tom člověk nadře a neumím si představit jet v tom větší vzdálenost, pocit z toho opravdového řízení  je v tomto voze ovšem 100%. Uznávám, že mě to překvapilo.

Napadlo mě, pozvat ho na naší hlavní akci, samozřejmě po schválení rady klubu. Je totiž možné že bych pak mohl trvat na opakování ceremoniálnu :-). Ale vzhledem k charakteru naší trati myslím, že vlivem otřesů už po 200m nebude vidět na cestu  a automat Caprice je zkrátka neomylný….No uvidíme, jelo to fakt moc a jeho hmotnost je skoro třetinová, naštěstí výkon taky :-).

To je vůl, takový sání tam narvat....

Posted by Sat Sunday, June 16, 2013 6:00:00 AM

Sprinty Bechyně 2013 

Vážení kolegové SR,

Nakonec jsme se nenechali přitlačit ke zdi příšernými předpověďmi počasí a jeli do Bechyně. Jen takto se dalo zjistit, zda počasí skutečně bude tolik nepřející…a ono bylo. Těžko mohl někdo tušit ,že závodní víkend vstoupí do dějin jako start „povodní 2013“.S oblibou říkám, že „štěstí přeje připraveným“ a to jsme skutečně byli!!! Jen proto jsme všechny nástrahy zvládli s přehledem, dojeli zdraví a naše stroje fungovaly na 100%. Pár kapek Streetroddery nerozhodí….

Z účasti bylo zjevné, že patříme skutečně do tvrdého, skalního jádra motoristů, zdá se mi teď, že to snad nejvíce dokládá  například trojnásobné stěhování stanu.

Díky dle mého názoru nepružné a okolnostem nepřizpůsobivé organizaci závodů, ze závodního víkendu zbyly jen trosky a jen díky naší značné drzosti se nám podařilo zajet dvě měřené jízdy se skutečnými dragstery alespoň na osminu míle,než i toto zhatil zásah Goebbelsovy vnučky.Oba dva časy měly pochopitelně zlepšující se charakter a i na stupně vítězů nakonec došlo.

Děkuji sponzorům a všem členům klubu za obětavost při této pěkné i když druhořadé akci.  Váš prezident SR

Zde je odkaz na více pěkných fotek z Bechyně......  

Více zde: http://streetrodders.webnode.cz/news/sprinty-bechyne-2013/

Já trvám na opakování ceremoniálu!!!!

Posted by Sat Friday, June 14, 2013 6:00:00 AM
Page 10 of 10 << < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Co je tu nového?

  1. News > Tradiční pokec v PT

    Zdar kolegové,   věřím že si uděláme chvilku na pokec, než se uzavře další rok.  Téma jako vždy, všechno a nic, zejména však motorismus. Aby to klaplo, musí to být do 16. prosince.  Přizpůsobím se.