Projekt dokončen 

Po několika letech občasné práce považuju projekt za dokončený. Jelikož to byl vedlejší projekt, trvalo to dýl, dělal jsem na tom  jen když nebylo co dělat na obou Chevroletech. Dodal jsem poslední detaily, jako je SPZ a zpětný zrcátko a začal trochu jezdit a postupně vychytávám mouchy, zlepšuje se to, už jsem ujel v kuse asi 30km. Proces záběhu není zábavný, jelikož jsem ho prováděl v neustálých letošních vedrech, kousnul jsem to snad celkem 15x, takže jsem dost tlačil a čekal…….. nechal vychladnout a jel dál, už je to mnohem lepší a motor to všechno zdá se přežil. Docela to jede a pojede snad i víc, ale proti jízdě v Chevym to velká zábava není. Ale občas je motorku dobrý míti a protáhnouti laugh

Posted by SAT Thursday, August 30, 2018 6:26:00 PM

Jízda 

prosinec na projížku dělaný

No a je to. Dneska ráno jsem uklízel po setkání klubu SR, součástí večera byly různé tématické artefakty, třebas i projekt Jawa. A právě když jsem ho převážel do stodoly, říkám si, že bych moh po prvý popojet aspoň v tý stodole, což se úspěšně stalo. Přemejšlím dál, dvorek už tak nějak uschnul, dneska je vyjímečně teplo kolem 8mi stupňů tak co tomu brání. Takže jsem to rovnou spustil z kopečka kopnul tam  trojku a frčel jsem jen v kulichu kousek za ves. Pak jsme ještě s Honzou Bačíkovým dali pár jízd. Jako celek vše funguje, nějaký detaily k řešení se samozřejmě našly. Motor jde výborně, očekávané problémy s prodlouženým řetězem  zatím nenastaly. Celkově jsem najel něco přes kilometr, zajíždění motoru a další testy nechám na jaro.

Přikládám pár fotek pořízených o několik dní dříve i pár krátkých filmů.

 
 
 

 

 

Posted by SAT Saturday, December 23, 2017 2:51:00 PM

Lepší dva nežli jeden...... 

zimní frustrace

    Důvod proč jsem dneska po X letech rozchodil motor  350 po GO je možná praštěnej. V týdnu mi sousedka řekla, že se o projekt zajímal její zeťák zbohatlík, viděje jí v kočárkárně poslal vzkaz, jestli jí jako prodám. Nějakej důvod bejt vždycky musí.  Samozřejmě, že neprodám a ani na vteřinu jsem o tom nezauvažoval a došlo mi, že když je letos zase zima jak za starejch časů, musim něco dělat.

    Do konce týdne jsem dal na hromádku nutné díly, něco jsem našel na chalupě, zbytek v kočárkáně, sklepě a garáži. Krom holého motoru tam ještě dnes po obědě nebylo z elektriky nic. Včera jsem koupil baterku a ráno ještě pořídil ve Spojmatu šroub na rotor a vačku, pak namontoval ještě nikdy nepoužitý stator, nové uhlíky, kladívka. Cívky jsem jen proměřil a přidělal pod nádrž izolačkou, natáhnul provizorní kabely, nastříhal kabely ke svícím a našrouboval do cívek a fajfek. Kondíky jsem jen stáhnul k sobě páskou a rovněž nouzově připojil na kostru.

   Pak klasika, udělat odtrhy na měrky a předstihy na posuvku a diodu. Jojo každej válec má svůj předstih laugh,ještě že jich není víc. Plyn jsem pořešil jen kusem lanka aby se dalo přidat,  všechno šlo podezřele dobře…….

   Poslední fáze bylo dodat palivo, namíchal jsem to pro začátek 1:25 s olejem. Pak už jen pustit kohout paliva, trochu to přeplavit a připojit baterku.  Trochu nerva jsem měl, ale zdaleka ne tak jako u V8, chytlo to asi na čtvrtý našlápnutí, na syrovej a nedoladěnej motor paráda.  Nechal jsem to trochu ohřát a pak stáhnul šroubem otáčky volnoběhu, pěkně se to převalovalo a běželo potichu jak kotě.

   Nutno dodat, že motor by měl mít trochu větší výkon, nezapomněl jsem snížit hlavy, drze odhaduju 20 koní. Na rozbití huby je to až dost......Dokončení bude až příští zimu, poač jakmile se oteplí, chci dělat na projektu 383-500-500 na 100%.

 

 

 

Posted by SAT Thursday, February 9, 2017 6:59:00 PM

Jednosedadlová kývačka 

Za více než rok po předchozím příspěvku se toho na první pohled mnoho neudálo. Nynější podoba je v podstatných věcech konečná, motorka má za sebou rozebrání, lakování rámu a složení. Možná by to ještě teď nebylo, ale tlačí na mě stát a vyhrožuje, že už motorku z tzv. polopřevodu v kterém se nachází nikdy nepřihlásím. Takže brzy bude následovat náročná státní procedura, to jest ověření čísla výrobního, zda skutečně koresponduje s údajem v technickém průkazu.

    Děkuji Vencovi (dík Venco ty volesmiley), velice výrazně mi s tím pomáhá, jinak mi to jde jak psovi pastva. Nyní už tomu chybí snad jen elektroinstalace, ta bude též specifická, dále pak brzdy a nějaký další hovadiny.

Posuďte sami, zda je jednosedadlová kyvka fakt tak hnusná.

 


 

Posted by SAT Sunday, May 17, 2015 4:54:00 PM

Projekt HD 48 

Street Rod

Jawu 350, myslím, 60. rok je to, jsem dostal od strýce. Docela jsem se do toho zpočátku vrhnul, myslím, motor je po GO s drobnou úpravou, koupil jsem kola 16ky i nové obutí.......pak se to nějak zvrhlo zase. Zkrátka jsem přišel na to, že je to prostě malý a mám silnej pocit, že Jaw Kejvaček a Panelek v dokonalým stavu tu je už milión, takže mě tohle  trochu odrazuje. Možná je to zvrhlost. V každém případě jsme to s Vencou trochu pořezali a zase svařili, drobná konzultace vznikla mezi námi pouze ohledně míry prodloužení kyvky. Teď je to jak to je, v tom základním by se to už nemělo moc lišit od finální podoby. Jsem jen zvědav kdo si na tom rozbije hubu. Nějak na to není moc čas, věřím tomu že se to letos pohne.  

Posted by SAT Sunday, March 9, 2014 6:47:00 PM