Ano první sladké letní Korvetí plody jsou tu. Začal jsem na Vette něco dělat až letos v půlce dubna, jak jinak než vyjmutím motoru a jeho GO. Strokerovat jsem ho už nechtěl, už mi to leze krkem, přece jen mít třetí 383 je trapný, místo toho mě přišlo zajímavý původní motor lehce upravit se zvědavostí jak to pojede. O tom co s ním provedu jsem prosnil spousty příjemných hodin a držel se na uzdě. Výsledek je jasným důkazem, že stárnu
Z původních papírových 180 koní má odhadem něco kolem 250 koníků a jezdí se s tím velice příjemně. Vačku jsem zvolil tentokrát bez koktání, chtěl jsem konečně taky ten pravidelný volnoběh osmiválce, vačka má časování umírněné, žádný tvrdý chod, jde skvěle dole i nahoře s tím že ve vyšších otáčkách výkon příjemně roste. Na čtyřku projedete město 50 a pak zrychlujete pružně třeba na 150, prakticky by to šlo na čtyřku klidně i z volnoběhu. Jednička je na Evropské poměry dlouhá jak týden před výplatou, ale obě kola přes samosvor se urvat dají snadno, při ostrém přeřazení za dva se kola ještě protočí a to teda kurva potěší. Tak nějak jí ještě jemně dolaďuju, na příští rok nejspíš ještě 20-30 koníků přicválá drobnými úpravami.
Zajímavá je převodovka Borg-Warner Super T10, ani nevím co tam dělá, je to odolná převodovka pro sporťáky, poradí si až s 500 koníky. Vlastně jsem bral Korvetu jako takovou trochu srandičku a pozlátko, nejspíš to byl omyl. Nezávislý zadek, všude dvojité kotouče s vnitřním chlazením, vpředu 4 pístky, vzadu 2, rozložení hmotnosti předek/zadek cca 52/48…….a další detaily, který mě přesvědčily, že to může bejt na svojí dobu pořádný žihadlo, však ne náhodou se tam dával motor 454, kterej měl papírově tehdy neskutečných 425koní, prakticky však přes 450.
Lehký to ale rozhodně není, má to kolem 16 metráků, když se to honí, což asi dělám, tak to žere pochopitelně jako tank. Když si vezmu tenisky, docela se tam vejdu, jen z toho člověk vylejzá jako dobytek vykulením se na všechny 4.
Takže dělal jsem zatím jen motor a trochu brzdy a to co hořelo nejvíc , zkrátka aby za jízdy nic neodpadávalo. Nezdá se to, ale kdo ví o co jde chápe, kolik zprovoznění stálo krve a potu, nechci si stěžovat, ale někdy mě to začíná srát, tohle je poslední auto.
Dneska jsme s Honzou Bačíkovým udělali první test bez střešních panelů, jen jsme tak bezcílně jezdili a Honza pak povídá: „hele to už jezdíme hodinu?“ Bylo teplíčko dneska, připálili jsme si v ní držky, Korveta to dává v pohodě v tom vedru a pěkně topí do interieru. Bez stažených okének potažmo tý střechy je v tom jako v pekle, něco jako Záhořovo lože. Měl jsem pocit i při prvním převozu, to bylo kolem 10 stupňů, jak se to trochu ohřeje, topení není potřeba.
Co se týče laku a vzhledu, je to hotový a takhle to zůstatne. Auto je původní a podle všemožných šrámů nemělo lehkej život. Říkám si, jak by vůbec dopadlo, kdyby ho nějakej vůl nekoupil, ale nemoh jsem si pomoct, tyhle nálezový stavy jsou pro mě neodolatelný. Jízda po městě skýtá přehršle reakcí o které čím dál tím méně stojím, na Caprice slýchám „hele ten Kadilak“ no a teď zase něco o Ferrari, je to bída no, ale každej holt aspoň základní přehled o autech mít nemůže.
Dost keců, teď budou sprinty, už se v tom moc nípat nehodlám, rád bych prolít čtvrtku pod 15s, bude to hlavně vo tom se rozjet, spojka se má na co těšit……
Takhle to bylo
A taky takhle třeba
Je tam vidět nějakej rozdíl?
Musim vyřešit vzduchovej filtr, tahle nouzovka mi nejde pod nos.....
Jojo, když je to dobře vyfocený, škrábance jsou fuč
Po kabriu jsem nikdy netoužil, když je vedro je to bomba.....