1.dual exhaust Keprič, návrat k černýmu.
Hm,tohle jsou počítám čtvrtý vejfuky……No nic. Jelikož jak je známo,duální vejfuky na Kepriče se nevyrábějí, není na ně totiž v serii místo, tentokráte jsem se do toho pustil sám. Jelikož tvrdohlavě odmítám všechny osvědčené postupy a dobré rady a nářadí mám asi takový, že kde kdo by s tím odmítnul spravit plot, výsledek je takovej jakej je. Už v průběhu výroby jsem celou dobu myslel na to, jak to budu okcecávat, tak tedy : Na vejfuky se nekouká,vejfuky se poslouchaj
K výrově jsem použil koupené konusy a 3 silnější železné trubky pohliníkované. Také dvě kolena s pravým úhlem. Jelikož právě s těmi koleny nejsem spokojen, zvolil jsem metodu tvarování trubek nařezáváním a trubka je vlastně vcelku. Kolena, který jsem měl k dispozici mají totiž v ohybu v řezu hodně daleko k udávanýmu průměru a hlavně ke kruhovýmu průřezu. Ano, je to naprosto debilní a pracná metoda, navíc jsem to vařil trafem. K vyrovnávání tlaků jsem použil spoj H. K zákadnímu tvaru dvojitých výfuků tvaru H ukončených přírubami jsem dotvořil přišroubovatelné konce.Tam jsem si fakt zatvaroval, protáhnout výfuky přes nápravu mezi rameny a nechat dost prostoru pro výkyvy nápravy je náročnější. Chtěl jsem aby vejfuky nebyly vůbec vidět, nebylo to úplně snadný, zkrátka jsou tam kritický místa, kde fakt není místo. Kolikrát jsem pod to auto lez bych nespočítal, než to sedělo jak jsem chtěl, umanutost podtrhuje pobyt v dílně i na Štědrej den až do tmy
Když to bylo hotový, napadlo mě a co takhle udělat tlakovou zkoušku. Zaslepil jsem tedy konce přírubama s gumou a jeden vstup vpředu,přes gumovej konus jsem to nafouk kompresorem a něco slyšel no…..Pak mě napadlo, proč to vlastně nepostavim a nenaleju do toho vodu. Stalo se,čekal jsem že to bude větší cedník, byly tam asi 4 větší dírky a zajímavý je, že do celýho systému se vejde 20 litrů vody.Přál bych vám vidět pohledy sousedů když jsem z toho vylejval vodu, tohle už asi nikdy neuviděj.
Ke konci díla jsem se zlepšil ve svařování, jasně furt to stojí za hovno, ale po těchdle vejfucích, když jsem pak vařil jeřáb, ty housenky mi prostě šly najednou samy.
A co je důležitý, dneska sem to byl projet, řek bych že se povedlo, je to tak akorát hlučný a asi se mi to líbilo, protože jezdit 29.prosince jen tak hoďku a půl je divný. Občas jsem tomu i pořádně naložil a nic kupodivu neprasklo.
Polotovar koncovek
Zavařený finální produkt vinoucí se všemi směry. Vím je drzost se tím ještě chlubit....
2.Voko
Dalším menším projektem Vánočním je výroba překladu na zdvih motoru. Jelikož opět nechci nikoho prudit a budu potřebovat občas vyndat motor, přistoupil jsem k výrobě jakéhosi jeřábu v garáži. Jelikož překladu nad vraty se věřit nedá, uvařil jsem ocelovou konstrukci kopírující dřevěný rám vrat nahoře s okem pro hupcuk. Mělo by to bez problémů unést těch 300kg co bude třeba.
šit!!! kde je motor zase?
jooo,tady se houpe....
motor připravený na návrat do Kepriče, konečně......
3.Koberec
Posledním svátečním počinem byla instalace „novýho“koberce do Kepriče. Ten, nehorázně drahej kus hadru přišel už nevhodně zabalenej, zlomenej, takže znehodnocenej. Navíc je to asijskej cajk skrz kterej je vidět a je zhruba 3xslabší než origo.Jo to už nikdy nebude. Vyndal jsem tedy sedačky,pásy a já už nevím co všechno.Koberec tam nejenže moc nepasoval,ale jen stěží kopíroval košaté tvary podlahy.Bylo to hodně dodělej doma a takovou práci nesnášim. Narval sem ho tam,snad to vypadá líp než původní,ten byl úplně zdevastovanej…..Ale už nikdy více.