Sprinty BS8 naznačily potenciál tohoto projektu. Loni to tak nevypadalo, sotva jsem ho dostal na trať, ale věřil jsem mu. Letošní čas 12.819 je pro mě velkou odměnou a zároveň otázkou. Demon fungoval na 100%, nepokazilo se vůbec nic. To považuju až za neuvěřitelné, nešetřil jsem ho, jen jsem si hlídal teplotu olejů. Ukázal se nedostatek v trakci, který by po vyřešení mohl přinést cenné desetinky.
Pár tejdnů po sprintech jsem neměl motivaci ani nápady, myslel jsem, že už to skončilo a nic na tom dělat nebudu, až najednou jednoho večera to přišlo samo, nemám na to ani vliv .
Jinými slovy, mám už zase plán úprav plný bodů a celkem intenzívně na nich dělám. Odlehčování se bez přesné váhy neobejde a počítám každé kilo, rozvržení a přesun hmoty vzad je základ. Motor by ještě mohl dát pár koníků k dobru, i když podstata je efektivní přenos výkonu. Jo, koukal jsem na NOS, jde to relativně snadno aplikovat pod karburátor s vysokou efektivitou, ale taky to pěkně smrdí devastací motoru a vůbec obecně to rychle ničí motor. Cestou přeplňování se nemíním vydat, jasně funguje to skvěle, ale není to nic pro mě, atmosférický plnění je radost. Řekl bych že 500 koní je až dost a teď je musím líp dostat na silnici.
No a taky nějaký ten čistě USA dragsterový prvek plánuju, tak bude třeba trocha překvapení…….
Takže na příští sezonu se pokusím prolomit hranici 12.500s, to by mělo jít. A při dokonalém sladění všech proměnných bych rád do budoucna cokoli pod 12s. Na stařičkého Caprice bez přeplňování by to byl úžasný výkon, ne-li úplně nemožný. Jo dalo by se z toho vyházet ještě hodně hmoty a časy by byly zajímavý, ale chci, aby to byl ještě Caprice a ne jen skelet s motorem. Možná to tak stejně dopadne….
Momentálně jsem se zbavil asi 60kg, do zimy ještě vyhodím 25 kg. Nahradil jsem některé díly hliníkem a potvrdil si, že hliník je sračka, blbě se to vrtá, řeže, svařuje. Projekt se plynule vyvíjí, neustále vymejšlím další a další drobný vylepšeníčka, no a taky nesmim přes zimu moc přibrat.
Jeden příklad za všechny. Náhrada držáků nárazníků hliníkovými. Úspora 12kg.
Nárazníky oba jako takové mají stále 43kg, což je hrůza. Ale nechám je zatím tam