Vendik s Hanzem jeli na akci již v pátek, později se Honza odmlčel a v sobotu dopoledne posílal podivné smsky. Trochu jsem už tušil, jak si užili noc, ale fakt byl ještě horší. Někdo poblil Honzovi spacák a Vendikovi Camino. Opilců byla k vidění celá řádka i kolem poledne, někteří sotva stáli na nohou.
No nic, ale šlo tam zejména o motorismus a ryzí zábavu. Akce byla nazvána sprinty, ale to z našeho pohledu profíků nemůžeme brát vážně, vhledem k povrchu dragstripu a časomíře prapor-stopky jde spíše o ukázky strojů v akci. To ale vůbec nevadí, jak jsem psal, šlo zejména o zábavu a ta byla košatá. Většina strojů je rukodělných, na některé se dalo dlouho koukat a kochat se detaily konstrukce. Dobrý lak byl k vidění úmyslně minimálně, většinou vládla koroze, technické problémy a ladění řešili téměř všichni, to je na tom to nejzábavnější myslím. Drtivá většina strojů na silnici nesmí a jízda s nimi je někdy vo hubu, je skvělý vidět přesně tohle – něco jinýho.
Nejvíc mi v hlavě utkvěla stará Oktávka s motorem z východoněmeckého lehkého náklaďáku Robur. Jedná se o 4 dobý vzduchem chlazený karburátorový benziňák o objemu cca 3.4 litru. Motor má významně větší zdvihy než vrtání, výkon byl v lepším případě okolo 55kW, majitel se ho snažil vybudit pomocí lahví s neznámým plynem. Těžko najít méně vhodný motor do dragsteru a to mě docela baví i když je to úplná blbost….
Tenhle Rat Rod měl motor V8 samozřejmě ze šestsetrojky
Transaparent v pozadí se nevztahuje k obrázku
Řidič speciálu dokázal efektně protočit obří kola, bohužel bez přenosu výkonu na vozovku
K ochraně posádky slouží bezpečnostní klec kryjící kardan, závodní sedačky s bočním vedením a další aktviní
bezpečnostní prvky. Spolujezdec může dávkovat palivo do motoru regulací tlaku přímo za jízdy.