Art of Carburetors

Race Demon 750

 

    Již před rokem jsem ho vyškrtl ze seznamu dílů na motor do projektu 383-500-500 ze dvou důvodů. Je to pro mě až příliš drahá věcička a bál jsem se  seřízení  tohoto monstra. Píšu monstra, protože to musíte vidět a potěžkat (ačkoli je z hliníku), je to hovado, proti kterému je taková tvárnice jako je Rochester Quadrajet  drobečkem.

     Náhodou jsem na něj narazil v inzerátu za cenu méně než poloviční ve slibovaném zánovním stavu. Ignoroval jsem to a po třech hodinách přemýšlení ho vzal. Původně jsem ho chtěl nahradit modelem EDL 750 (1407), ale to je tak trochu karburátor pro důchodce, co si budeme povídat laugh. Ne kecám, je vynikající, ale ne až tak na závodění a hlavně ten Démon mě vyšel ještě levnějc.

 

    Prodejce byl amatér ( mimo jiné mu vadilo, že nemá sytič!!!!no), nebyl to slibovaný Mighty Demon, ale dokonce vzácnější starší model Race Demon. Je to mašina pouze na závodění jak Drag Strip nebo Oval Track.  Ve stavu jak přišel, mohl jen těžko fungovat správně, našel jsem tam stopy zoufalého zacházení. Z toho jsem nebyl rád, ale donutilo mne to pořídit skutečně vynikající repasní sadu, po dobu dvou odpolední jsem se v tom nípal, rozebral ho na prvočinitele a pomohlo mi to pochopit jak to funguje a jak to seřídit.

    Je to mašina velice důmyslně postavená, s dobrým přístupem a možnou výměnou trysek třeba i na motoru. Seřídit se dá snadno všechno na obou stupních, zajímavá je variabilita, zkrátka se z toho dá postavit beránek i drak. Jak to bude fungovat v reálu jest věc další, každopádně pro plné využití potřebuje ostrý motor okolo 500 hp s agresivní vačkou a vysokou kompresí. Na současnou 383 ho ani zkoušet nebudu, asi by to nemělo velkej efekt.

 

No nic no, my chlapi jsme furt jako malí kluci, jen si hrajeme s jinejma hračkama.

 

Posted by SAT Thursday, June 16, 2016 6:21:00 PM

Comments

Friday, June 17, 2016 10:08:06 PM

re: Art of Carburetors

Pecka! Ale tak hlavně že ti ho kucí dobře zatrubkovali ne? laugh

Saturday, June 18, 2016 8:56:30 AM
Sat
View User Profile for Sat

re: Art of Carburetors

Bral bych ho i bez trubek i když jsou taky  neadekvátně drahý........možná to ještě bude chtít regulátor tlaku, no uvidíme.

Comments are closed on this post.