Protože letos budeme mít krásný výročí 10 let BS, přepadla mě lehká nostalgie a trochu potřeba zavzpomínat. Hledal jsem k tomu nějaký dokumenty, fotky, zejména pak časy…….Potrápil jsem s tím i Hanze, který na začátku toho všeho a vlastně až do dnešních chvil měl vždy obrovské nadšení, nápady, nasazení, obětavost…….No nejlíp to ale vykreslí kus z naší komunikace. Napsal to natolik dobře a vtipně, že ho zveřejňuji bez úprav:
Věnoval jsem hledání podkladů více času, ale výsledek nepotěší. Přehrabal jsem všechny možný prostory i v Brňanech a nemám nic. Předpokládal jsem, že těch pár časů máš někde na papíře ty. Možná si to pletu s dalšíma ročníkama. Já to jel za 22s a tys to drtil kolem 19,456s. Jel jsi tak 3x a pak už to dost smrdělo sádrou. Já to zajel víckrát. Časy víceméně stejný.
Na počátku byla docela dlouhá sms, kterou sem sepisoval několik hodin a ve finále ji nikdo nepochopil. Tu jsem posílal s několikadenním předstihem možná na 10 čísel. Můj záměr byl tam klidně přetrhnout litrovej motor co uvolní místo většímu. Byl sem kokot, protože to auto jelo za 14 dní do Švýcarska. Tak sem si to vyndavání a montáž dal snad obden protože ta třináctka měla v prdeli přítlačák a jinej nebyl. Naprostej punk a to teprve začínám vzpomínat.
V tejdnu po tmě, se sprejem a 20 m pásmem sem jak nějakej chuligán čmáral po silnici. Schovával se za stromy, nebo sem dělal že chčiju. Hele já to měřil hrozně dlouho a končil jsem třeba až ve 23hod. Ráno při cestě do práce jsem hned to dílo prubnul - jezdil jsem na kole. Pamatuju si, že barva odolala dokonce několik let. Taky nemůžu zapomenout jak jsme rok nato při přemeřování zjistili, že jsem ulít snad +10 m. Ještě si vybavuju jak jsem v putyce slyšel rozhovor kde se ty značky na silnici řešili. Byli úplně mimo.
Zbytek si musíš pamatovat. Neměli jsme vysílačky, jelo se to přes telefony. Stopky sem si pučil ve fitku. Z tehdejšího pohledu mi přišlo děsně důležitý že měří na tisíciny vteřiny. Někdo prostě ohlásil do mobilu START a druhej STOP. Ten na startu pak měřil s tou přesností na tisícinu vteřiny. Dalekohled byl od mý nový přítelkyně (dneska manželky) a tím jsme kontrolovali dopravu. Trochu mi zbylo ve spreji tak sme měli i značku 1/8 a 1/4 i na stromech. Takovej detail, ten bílej sprej mi dal soused, abych mu opravil zmačkaný auto. Tohle nevyšlo, jiná újma snad při 1.BS nebyla.
Přišlo několik diváků, skoro všichni co dostali a nepochopili sms. Nepamatuju si den pořádání, přesto bych si tipnul na pracovní tejden v květnu. Sešli jsme se až odpoledne. Až následující ročníky se kvůli nalitejm pilotům pořádali v neděli ráno. Konzultace výsledků proběhla tuším hned za tepla u prasečáku.
Po skončení prvního ročníku jsem si přál přesně to co pořádáme aktuálně. V tý době to byl fakt jenom nedosažitelněj sen.
Možná ještě něco vzpomenu.
Tebuch,
jezdili jsme jenom my dva. Já do toho chtěl zapojit všechny pozvaný a ten motor tam oddělat. Nešli do toho. Jestli si jel ty v mini, nevim jistě. V tomhle smyslu jakože tam ten motor odděláme byla napsaná zmíněná sms.
Posílám ti plakáty na 2. a 3.ročník. Našel jsem doma ještě kresby s varintama na logo a k tomu návrh designu na webovky, kdybys to chtěl na něco použít. Vidim v tom tu práci a nemám srdce to hodit do popelnice.
Text klidně použij a bez obav to uprav, takovej klenot to neni.
Dodnes vim docela přesně kdo všechno tam byl - celá brňanská sebranka. Tehdy prostě stačilo napsat a sešli sme se bez vytáček. Můžu i jmenovat, ale ty je stejně všechny neznáš. Napadlo mě, že by Mára mohl něco mít. Ten to focení docela hltal. Zkusim ho.
9.6.2011 jsme s Džunem jeli do Švýcar. Můj odhad datumu 1.BS je 19.6.2011. Nemám si to s čim
bližším spojit.
Jojo, to prvotní nadšení, to byla krása a taky jsme byli mladší, bezstarostnější, dneska už by to asi takhle nešlo......jezdit to v provozu mezi stromama
Ano….časy skutečně mám ,dokonce i datum jsem našel.
Brňanský sprint
6.5.2011 Hanz Mini Cooper 1.0l ………………….21.2s
SAT 1 Jawa 350 ……………………………19.1s
Ještě před tímhle vším byla moje snaha někde zkusit a jezdit čtvrtku. Po tom co jsem dostal s pětilitrem v Hoškovicích krutě na prdel, už jsem to z hlavy nedostal až doposud.
Takže asi první čtvrtka měřená proběhla s Márou Páclem na výjezdu z Brozan do Brňan, v opačném směru než BS1. Je to ta rovinka do zatáčky v které je odbočka do zkratky přes pole do Keblic.
Jel jsem jí tuším 2x. Použil jsem tam jiný pneumatiky, takový starý zimáky, čas byl něco přes 15 myslím, vím že mě to neuspokojilo. Mára mi to měřil stopkama.
Hledal jsem na mapě rovnej dlouhej úsek na rovině s dobrým povrchem a mírným provozem, kterej je relativně blízko.
Co se týká mých vzpomínek na BS1……byl teplý den a vyrazili jsme ze Žalhostic, já jel na 350 a Hanz za mnou v Mini. Bylo to takový chaotický a spontánní, nevěděl jsem co si od toho slibovat, pamatuju si nadšení. Byla tam hrstka lidí, myslím že i Lukáš Krejza a ten mi při druhý jízdě řekl, že mi na startu přeskočil řetěz. Naplynoval jsem to jak to šlo a ke konci jel v leže, vibrace přední vidle s vyteklejma tlumičema byla hrozivý, jen sem čekal kdy se rozpadne. Takže si toho až tak moc nepamatuju…..po pouhejch 10 letech. Kdyby se naše sprinty dočkaly čísla 20…….neumím si to představit.
A ten kdo se pročetl až sem, budiž odměněn informací, že ty desáté budou 8.8.2020, samozřejmě vznikne upoutávka. No a abych se vrátil k těm počátkům, musím říct........
Hanzi díky ty vole!!!