Finální odmlčení

aneb řeťez je tak silný jako jeho nejslabší článek

No jasně, nějakej čas jsem nepsal, protože nebylo co dobrýho napsat.  První start motoru dopadl dost blbě. Což o to, běželo to hned a skutečně se super zvukem, jenže po cca 5 minutách jsem ťuknul trochu víc na plyn a bylo jasno, rána a konec. Díra ve víku rozvodů hovořila jasně, přetrh jsem další rozvoďák…... No dobrý, říkám si, tak snad se to aspoň nepotkalo. Točil jsem motorem a místo svící dával prsty, už to vypadalo dobře a poslední dva válce prostě netlakovaly, takže hlavy šly dolu. Že něco takovýho přijde jsem tušil a jasně naznačil v předchozím článku, proč řetěz nevydržel přesně nevím, snad jsem toho chtěl po něm moc, nebo třeba byl vadnej. Každopádně sílu, která přerve dvojitej řetěz si moc neumím  představit.

        Krom celkem tří vyměněných ohnutých ventilů jsem radši trochu pozměnil koncepci a ulehčil rozvodům. Použil jsem nyní závodní válečkovou vačku a vyndal vnitřní ventilové pružiny. I tak jsou brutálně tvrdé, ale aspoň je svojí vahou už otevřu. Zdvihy ventilů jsou maximální, vůle mezi pístem a ventilem menší než doporučená…V jednom článku stavitelů dragsterů psali, že ventil se může v provozu teoreticky na píst až posadit, tak asi něco takovýho se tam dějedevil

      Takže se mi opět splnilo přesně to, o co jsem nejmíň stál, dělat GO ve stodole. Před pár dny proběhl restart motoru, celkem asi 90 minut běhu jsem završil protočením kol na místě. Moc se mi nepozdával volnoběh, jenže s touhle vačkou (pracovní rozsah 2500-6500) to volnoběh prakticky nemá, těžko se to udrží nějak rozumně běžet. Kontrolní měření tlaků na studeném, nezaběhlém motoru ukázalo hodnoty až 15.5, to je o dva stupně víc než má 383 v civilním voze, to mě docela uklidnilo……

     Na autě je třeba toho spousty udělat a zapojit, přesto jsem předčasně přistoupil ke zkušební jízdě. Jezdil jsem vždy cca 5-10 min a pak chladil, veškeré kapaliny se přehřívají, což je normální, není to stroj pro běžný provoz. Během jízd se nevyskytl žádný technický problém, to snad ani není možný……ale třeba už jsem smůlu vybral.

     Co na mě udělalo největší dojem, je postupný nárůst výkonu. Zpočátku to jelo tak nějak, že jsem se musel podívat, zda se vůbec otevírá druhý stupeň karburátoru, prvnímu Chevymu se to výkonem ani nepřibližovalo. Jenže po každé chladící pauze to bylo citelně lepší a lepší, že ke konci testací jsem cítil, že už se civilnímu Chevymu minimálně vyrovná, začalo se mu hodně chtít, protáčel už kola i na dvojku, přesto jsem ho zatím moc nevytáčel.  Jsem zvědav, jak to bude pokračovat, používám speciální zajížděcí olej pro závodní motory, nakecat se toho dá mraky, ale až dragtime ukáže jak to je.

 

Letos budu rád, když se dostane na dráhu a rekordy nečekám, času je málo, snad příští rok po hodinách testů a použití laděných svodů bude jezdit tak jak bych si přál. Ale i dneska to bylo silně nad všechna očekávání a představy, dle reakcí pocestných myslím, že dnešní jízdy Rat Rodu po vsích s ohromnou zvukovou kulisou kdekoho překvapily. laugh

 

 

Posted by SAT Sunday, July 2, 2017 6:56:00 PM

Comments

Sunday, July 2, 2017 8:12:35 PM

re: Finální odmlčení

Díky bohu Svátiku, za tu neuvěřitelnou dřinu a nervy si to zasloužíš..na letošní sprinty se těším hned o dost víc!! Máš ještě vůbec volno na další pohár??laughlaughlaugh 

Sunday, July 2, 2017 8:40:00 PM
Sat
View User Profile for Sat

re: Finální odmlčení

Pohár by neurazil, ale nejspíš to na něj letos nebude. Bude mi úplně stačit, když se s tím monstrem zúčastním a něco najedu. Už toho moc nestihnu, sprinty už jsou teď!!!laugh Asi s tím zatím k tobě nedorazím, je to fakt drzý a asi bych upek převodovku. Jinak řízení je kupodivu ok, jel jsem s tím třeba 120 a klidně můžu pustit volant. Jen jsem netrefil odklony, vypadá to jak Tatra 138smiley.

 

 

Sunday, July 2, 2017 8:42:35 PM

re: Finální odmlčení

Opět potvrdil, že je nezastavitelnej. Jseš rough redneck!

Sunday, July 2, 2017 8:54:09 PM
Sat
View User Profile for Sat

re: Finální odmlčení

To "rough" asi neřeknulaughlaughlaugh​.

Tuesday, July 4, 2017 9:19:20 PM

re: Finální odmlčení

yesyesyes

Vyslovuje se to [raf], u tebe asi s akcentem vzteklýho psa

Wednesday, July 5, 2017 7:18:43 AM
Sat
View User Profile for Sat

re: Finální odmlčení

Píšou to u vačky, volnoběh je very raf......další testy plánuju na sobotu po celej den. Tentoktáte už by to mělo i brzdit, tak bude po vsích bezpečněji ale hlučnějiblush

Comments are closed on this post.