SATův "Tajfun" 79

Ani nevím co sem mám napsat. Celý to začlo někdy v roce 2000, to jsem ho po prvý viděl z vlaku cestou do práce v bazaru, skutečně obří krabice,svítila v ranním šeru. Než jsem se k něčemu rozhoupal, koupil ho můj nynější švagr, kterého jsem tehdy neznal, byl jsem u toho, když s ním odjel z bazaru. Deptalo mě to a třeba tak po půl roce jsem se vydal ho hledat a našel. Koupil jsem ho a zase vrátil, v tý době jsem se na to necejtil. Už jsem věděl kde je a časem ho chtěl znovu, to už zase nechtěl jeho majitel, tak jsem mu ho pro sychr, samozřejmě neplánovaně zbořil a byl můj. Žádná výhra to nebyla,přišla náročná GO,udělal jsem skoro všechno špatně, ale dopadlo to tak jak to dopadlo. Nějak to jezdilo a podotýkám dobře s motorem 305, super zvuk,super spotřeba,nekouřil.....Kdy byla ta první jízda po přestavbě těžko říct, bylo to jaro roku 2003, každopádně auto bylo v takovém stavu, že mohlo odvést 16.7. spolehlivě svoji další svatbu, tentokráte jsem byl ženich já.

Další milník byl na prvních sprintech, dostal jsem tam strašně na prdel, i od Jeepa,to nešlo prostě, snad jsem to tam dal za 18-19s? Takže jsem pořídil kleklou 350 a upravil na 383,úpravy se pak týkaly dále podvozku,převodovky a věcí ovlivňující čas na čtvrtku, ale zároveň aby to byl stále trochu Caprice. Lak a interier se dostal na vedlejší kolej a nyní je to docela hlučné,tvrdé monstrum,vlastnosti ameriky příliš nemající. Ale jede jako peklo.

Víc toho psát nebudu,těch strastí bylo na celou knížku. Takže ještě pár foteček....s pokecem.

Jedna z prvních fotek, ještě na kinofilm.

Trochu jsem ho vypucoval, dostal poklice a základní péči.

A docela jsem si ho užíval, pokud jsem teda měl na palivo......

No až jsem ho zrušil na dálnici za hustýho deště na slikách.....hodiny ve 120km/h.....a přesto jel dál po svých.

A začla náročná přestavba, karoserie s rámem byla v háji, takže úplně všechno....

Někdy mi bylo fakt hodně ouzko, něco jako sám na všechno, ale vůle byla vesměs pevná....mladej a blbej:-)

Byl jsem si jist, že další auto nebude a teď to s tím rámem zažívám znova v projektu 500-500, neplánoval jsem to, ale nedalo se tomu odolat. Celkem jsem pohřbil dva rámy, tak to zkusím odčinit:-)

Původní 305 ka po částečné GO, jela skutečně dobře, byla vytrvalá a spolehlivá

Dostal pak i dle některých slušivá kola

A též nový lak, který již utrpěl hodně šrámů

Později přišel stroker  a s ním první slušný čas na sprintech.

A lidem se Caprice zase líbil:-)

Zaměření na sprinty se stupňovalo.....

A jezdil jsem stále rychleji, překonal jsem i svou největší modlu - legendární, obdivovanou, obří, supersilnou modrou Impalu 68, která to uměla kolem 15 s, u toho auta jsem pochopil, že to možný je.....(Impala parkuje v pozadí fotky)

Pak to byl i předseda 1st Veteran US Car Clubu a jeho památná věta:

" Jeho Caprice jede ohromně, sám jsem to pocítil"

S vyšším výkonem nutně přišly i technické problémy.....

Pár GOček a rozborek strokeru mám za sebou, naštěstí jsem na to už zdaleka nebyl sám......

SBC 383 po třetí GO, řetěz rozvodů může prasknout snad jen mě, ale ještě to dopadlo celkem dobře.

Dále trápí soupeře bez ohledu na rok výroby a povahu vozu

Pravidelné focení na oblíbeném místě :-), máme to tu nejhezčí ty naše kopečky, tohle je točna na Sutom

Pachatel se vždy vrací na místo činu! Hleďte na něj, ještě neví co ho čeká :-))))

Zkouším odhadnout časový rozdíl těchto dvou fotek....takových 12 let?

Ne pokaždý jsem na Sutom vyjel, jako zrovna tady, zradil první karbec origo Rochester Dualjet, takže jsem se ho naučil štelovat a taky jsem ho zrepásnul. Věřte mi, že ve stavu na fotce pod textem jsem potkal příslušníky policie v protisměru, ale seděl jsem na bedýnce, výfuk byl kus lešenářský trubky, na hlavě zmijovku a docela jsem to smažil, poač byla kláda, čím rychleji jedete, tím více tepla od motoru šlo do kabiny. Poldové mě minuli a pokračovali asi v jízdě,  přesně nevím, žádné zpětné zrcátko jsem neměl a otočit jsem se k smrti bál. Museli by mě totiž rovnou zastřelit.

Po laku už jsem měl motor vychytanej....stále to ale bylo dobrodružství. Poldům už bych se mohl prokázat alespoň celistvým lakem a kastlí bez ostrých hran:-)

Jo tuhle mám rád no.....

Motor má na klice minimálně 400 koní, což je údaj zejména pro pana Košťála :-)

A poslední, dnes už taky "Vintage" foto,  je důležitý mít i druhou polovičku nakloněnou motorismu, jen podotýkám je to sehraná scénka, utlačit se to nedá....

Doufám že aspoň to děcko bude mít rozum, podle výrazu ve tváři si nejsem vůbec jist.....

Posted by SAT Sunday, April 6, 2014 8:42:00 PM

Comments

Monday, April 7, 2014 9:57:17 PM

re: SATův "Tajfun" 79

Nádherné psaní a příběh pane prezidente. Četl jsem to jedním dechem od začátku do konce, po cestě domů :) Spoustu detailů jsem nevěděl.
Monday, April 7, 2014 10:01:03 PM

re: SATův "Tajfun" 79

Jo a ty kožený sedačky jsou luxusní, škoda že nezůstaly. I když pravda, že karmínová v interiéru působí pěkně.

... a Impala se píše s jednim L wink

Tuesday, April 8, 2014 7:39:53 PM
SAT
View User Profile for SAT

re: SATův "Tajfun" 79

No jo...to víš, fakt by to bylo na knížku, sice nevím koho by zajímala, ale bylo to často dost krušný. Kožený sedačky byly v jiným voze pane Košťále, ještě je mám.Vlastně jsem měl celkem už 3 Caprice,jeden byl bez motoru,celkem 4 rámy a taky toho Wagónasmiley,ten byl půjčenej snad na půl roku....Nevím proč píšu tu Impalu se dvěma,vopravím to.wink

Jináč ze stavby mám hafo fotek, ale připomíná to spíš smetiště

Tuesday, April 8, 2014 10:11:56 PM

re: SATův "Tajfun" 79

Mně to zajímá, třeba :)
Comments are closed on this post.
  • RSS

Statistics

  • Entries (3)
  • Comments (16)