K100 8V http://streetrodders.cz/k100-8v http://www.rssboard.org/rss-specification mojoPortal Blog Module en-US 120 no K100 - jak to začlo Mohlo by se zdát že si v tomhle období streetrodeři válej koule a nic nedělaj. Opak je pravdou. Následující řádky popisují cestu za větším výkonem, která mě zaměstnává vždy, když je čas a naditá šrajtofle.

Stavba silnějšího motoru do auta s hmotností pod 600kg mě lákala vlastně hned po dokončení STD 1,3 motoru. Bohužel jsem tam několik věcí tradičně posral a dost mě to pronásledovalo. Původně jsem chtěl vycházet z běžně nabízených dílů pro mini a stavět motor s výkonem 100+hp s použitím webera, vačky, hlavy atd. Doplněk po kterém jsem toužil od prvního nastavování rozvodů byl kit suchého rozvodu s ozubeným řemenem. Pro někoho možná zbytečnost, pro mě nutnost.

Pak to na chvíli usnulo a já objevil motory s hlavou z motorky K100-K1200. Kit na konverzi mě od začátku odrazoval svojí cenou. Podle UK webů doporučují použít kit od Specialist components. Free informací na webu moc není. Protože jsem už byl na třech IMM viděl jsem ty motory jen v několika autech. Se zájmem jsem je prohlížel. Tehdy jsem o tomhle projektu uvažoval jen jako o jedný z možností. Pak jsem pořídil návod a šel do toho.

První kdo tohle zkusil postavit byl Gregg Temkin ze severu Ameriky. Fakt nechápu ty náhody jak tohle objevil a hlavně jak někoho napadne udělat DOHC z OHV. Má web narvanej informacema www.lojomo.com kde je spousta užitečných fotek. Detailním prohlížením jsem na nich strávil víc večerů. Bohužel není vždy v provozu, a nebo mě to přesměrovává kamsi do hajzlu. On to stavěl celý od nuly, bez kitu a návodu. Za to zaslouží velkej respekt. Vyměnili jsme si pár mailů. Pak když zjistil co jsem zač přestal odepisovat. Můj záměr byl použít šrot namísto kitu. Couvnul jsem od toho, baťoh starostí se kterejma bych si neporadil. A finančně to taky nebyl zrovna šlágr. Už to "jen" chtělo najít lacinější kit v internetový aukci nebo nedokončenej projekt. Povedlo se. Pak jsem koupil dárce orgánů od Chochola a něco jako projekt se pomalu rozjelo. V pomalejšim tempu se i pokračuje, ale dá se říct že se to nikdy nezastavilo.

Upravený blok - zaslepení některých děr a vyvrtání nových. Přebroušeno.

Tri-cam :) jak řekl technický náměstek SR

Nabroušená klika čekajíc na vyvažování, uprostřed nahoře výztuha uložen

Pistoni s kapsama pro ventily


Hanz  ...]]>
http://streetrodders.cz/k100-jak-to-zaclo JanGrecl@seznam.cz (Hanz) http://streetrodders.cz/k100-jak-to-zaclo http://streetrodders.cz/k100-jak-to-zaclo Wed, 10 Sep 2014 12:43:00 GMT